Izabela Łazarczyk-Kaczmarek
("Projektor" - 5/2015)
„Świeża mięta” to studio graficzne we Wrocławiu.
Wystawę plakatów zaprojektowanych przez „Miętę” zaprezentował Institute of
Design Kielce. Prace pokazywane w „dizajnie”, to przede wszystkim plakaty
stworzone dla krakowskiego Narodowego Starego Teatru czy Teatru Muzycznego
Capitol w Warszawie.
Joanna Howańska i Tomasz Duda w niezwykle lapidarny sposób
potrafią uchwycić idee przedstawienia czy zamysł, który jest tematem plakatu. W
przypadku prac dla Teatru Starego, wprowadzenie powtarzającego się podziału na
kwadrat, w którym znajduje się główna treść i prostokąta z logiem teatru,
pozwalają na kojarzenie tego rodzaju kompozycji z danym miejscem, nie tylko
studiem graficznym.
Posługując się prostym językiem skojarzeń i symboli,
kreują spójną wizję projektową. Jednak reklama instytucji
kulturalno–teatralnych nie jest jedynym punktem docelowym autorów. Czytamy na –
skądinąd świetnej – stronie internetowej studia Łączy nas kreatywne
spojrzenie na projektowanie i potrzeba tworzenia wyjątkowych produktów. Tylko
świeżych.
Hasło to wydaje się świetnie sprawdzać w przypadku
prezentowanych plakatów, w których nie ma miejsca na nudę i szablonowe ujęcie
tematu. Nowoczesne zestawienia kolorystyczne i oryginalne spojrzenie na trudną
sztukę reklamy, pokazują jak łączyć w inteligentny sposób tekst i znak
graficzny. Równocześnie projekty, w których biorą udział – honorowe dawstwo
krwi, promowanie zdrowej żywności, jak też otwartość we współpracy z drugim
człowiekiem, stanowią rzadko spotykany spójny pomysł na sposób działalności,
który w tym przypadku wydaje się być połączeniem stylu życia oraz ideologii
osób tworzących studio.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz